21 comments on “Hamac, hamac, da’ cum să-l fac?

    • Modelul din doc (de culoare albastra in fotografii) a tinut la un moment dat si 2 persoane care in total aveau putin peste 150 kg.

      • cel verde ai zis ca e din fash, el ar tine ca aceeasi greutate? multumesc pentru raspunsuri

      • Da, tine la aceeasi greutate. Am mai explicat problema rezistentei materialelor in comentariile articolului „Pătuțul din copac e un hamac”.

    • Nu inteleg la ce materiale te referi. Oricum materialele prezentate de mine sunt printre cele mai ieftine posibil.

  1. Oare primul filmulet nu se poate gasi si altundeva sau care e denumirea legaturii/nodului ca sa gasesc si alt filmulet pe youtube, ca cica nu mai exista 😦

      • Mersi, am reusit oricum sa il fac cat de cat, nu e tocmai ca al tau, dar pe vara viitoare sper sa il mai imbunatatesc….

  2. Salut !

    Cordelina trebuie sa fie neaparat de 4mm ? Intreb asta pentru ca am acasa cordelina de 6mm si as putea sa o folosesc atat la legarea hamacului cat si la prinderea lui de copaci.
    Multumesc pentru site…am invatat multe de aici 🙂 !

    P.S. Am inlocuit ” S-urile ” cu 2 carabiniere de otel…or fi ele mai grele un pic dar sunt mai in siguranta la kilogramele mele.

    • Cordelina poate sa fie de ce grosime si lungime vrei tu sa fie. Eu am facut referire la cea de 4 mm pentru ca in opinia mea e cea mai subtire (si mai ieftina) si suficient de rezistenta pentru marea majoritate, dar binenteles ca, daca esti mai solid e de preferat una mai groasa.
      La fel si pentru carabiniere versus S-uri.
      Argumentele mele pentru cateva tipuri de legare a hamacului le-am descris si in articolul: La agatat hamace (https://verticalclimax.wordpress.com/2013/05/17/la-agatat-de-hamace/).

    • Sincer, pentru ca mi-a placut culoarea, greutatea lui si textura, astea au fost argumentele care m-au facut sa-l aleg. Iar in ceea ce priveste respirabilitatea lui nu ma intereseaza atat de mult. Oricum, e respirabil pentru ca e o tesatura fina cu orificii minuscule printre firele sintetice impletite intre ele.
      Si am preferat sa fie impermeabil ca sa nu absoarba apa / umiditatea. In felul asta e mai usor de curatat si transportat (obsesia greutatii materialelor la cei care umbla mult cu rucsacul in spinare pe coclauri).

  3. Asta inseamna ca nu ai avut probleme cu condensul in el. O sa cer si eu mostre din ambele tipuri de fas si o sa ma decid de care sa folosesc.

  4. Salut . Cordelina de 4mm si materialul din fas inpermeabil ar sustine 2persoane in greutatea lor totala de 125kg. Multumesc!

  5. Salutare! In cautare de informatii…am dat peste blogul tau…imi pare bine de cunostinta! O mare rugaminte am….am nevoie de ajutor….si se pare ca te pricepi…vreau sa-mi fac un beanock….o combinatie intre bean bag si hammock…as vrea sa-ti las o poza dar nu pot aici…imi lasi te rog o adresa de mail…sa vorbim concret…stii…o poza face cat o mie de cuvinte! Am mai multe nelamuriri…nu as vrea sa ma apuc de el fara sa stiu bine ce fac! Sper sa vrei sa ma ajuti! Multumesc!

  6. Buna ziua. As avea si eu nevoie de ajutorul tau. Am un hamac cu o lungime totala de 260 si doresc sa imi confectionez un suport metalic pt.el dar nu stiu ce dimensiuni ar trebui sa aiba. Crezi ca 250Lx90hx80l ar fi suficient? Iti multumesc anticipat.

    • Nu am experiență încă în ceea ce privește suporturile artificiale pentru agățat hamace (experiența mea se reduce la agățat hamace direct de copaci sau de stâlpi întâlniți în cale) însă un lucru mi se pare destul de evident: dacă hamacul tău spui că are 260 (cm bănuiesc) lungime atunci suportul ar trebui din start să depășească această lungime (probabil 300 cm ar trebui să fie suficient) iar înălțimea (h) suportului cred că ar fi bine să fie de cel puțin 150 cm. Și poate că și Lățimea nu ar fi rău să fie de minim 100 cm pentru a-i conferi mai multă stabilitate în cazul în care cuiva îi vine cheful să se legene în el! Cam astea ar fi estimările mele aproximative bazate strict pe lungimea hamacului tău și experienței mele personale!

Leave a Reply

